
Svaka osoba oštećena sluha koja koristi slušno pomagalo tijekom života promijeni nekoliko modela pomagala. Prema postojećem zakonu svako dijete s obostranim oštećenjem sluha do svoje četrnaeste godine života u ciklusu od pet godina ostvaruje pravo na nova slušna pomagala (za svako uho). To pravo može se produžiti sve do završetka školovanja, odnosno maksimalno do 26. godine života.
Sve ostale osobe oštećena sluha od kraja školovanja pa na dalje ostvaruju pravo na jedno slušno pomagalo bez obzira na stanje sluha. Naravno, postoje mnoge specifičnosti i iznimke tako da pojedine osobe oštećena sluha tijekom života konstantno ostvaruju pravo na dva slušna pomagala.
Neovisno o tome ostvarujete li prema postojećem zakonu pravo na jedno ili na oba slušna pomagala, svakoj osobi oštećena sluha trebalo bi biti jasno da su slušna pomagala nužna za prijem zvukova i razvoj komunikacije, odnosno slušanja i govora. Možemo biti sretni što živimo u vremenu kada su ta pomagala tehnološki maksimalno razvijena, premda još ima prostora za njihov daljnji razvoj. No, i ona koja se trenutno nalaze na tržištu su i više nego zadovoljavajuća.
Da bi osoba oštećena sluha imala uspješno razvijeno slušanje (razumljivost) osim korištenja slušnog pomagala potrebno je kontinuirano pohađati verbotonalnu (slušno-govornu) terapiju. Upravo ta kombinacija omogućava kvalitetniji razvoj slušanja (razumijevanja), odnosno konstantno održavanje razine slušanja, što u konačnici poboljšava razumijevanje sugovornika te bolje praćenje televizijskog i radijskog programa.
Treba znati i to da svaki prelazak na novo slušno pomagalo od korisnika zahtijeva prilagodbu kao i to da proces podešavanja pomagala zahtijeva vrijeme i strpljenje. Na žalost, upravo toga najviše nedostaje mnogim korisnicima tako da jedan dio njih kasnije izražava nezadovoljstvo slušnim pomagalom premda su samo jednom bili na podešavanju, a nisu pohađali ni slušno-govornu rehabilitaciju.
Mnogi korisnici slušnih pomagala često imaju nerealna očekivanja jer očekuju da će im slušno pomagalo osigurati razumijevanje svih sugovornika u svim životnim situacijama, a to je nemoguće.