Predstavljamo prvu u nizu Bontechovu poslovnicu u Hrvatskoj. Pročitajte intervju s voditeljicom poslovnice u zagrebačkoj Ilici, Gordanom Bilić Šolaja.
U Bontechu radite na poziciji voditeljice poslovnice. Možete li nam reći zašto ste odabrali upravo tu profesiju te kako izgleda jedan radni dan u poslovnici u zagrebačkoj Ilici? Koji dio posla Vam je najdraži, odnosno zbog čega svako jutro sa smiješkom odlazite na svoje radno mjesto?
Po zanimanju sam dipl. ing. kemijske tehnologije. U slušnom centru Bontech – Zagreb počela sam raditi prije otprilike petnaest godina, i to na poslu registracije slušnih pomagala u HALMED-u. Promatrajući kolege u njihovu radu izrazila sam želju da budem otoakustičar, tako da sam prošla detaljne obuke te se stalno educiram u smislu upoznavanja novih tehnologija i drugih aspekata skrbi o klijentu, bilo psiholoških, bilo komunikacijskih. Zadovoljna sam što radim u pozitivnoj radnoj okolini, a posao koji obavljam i humanog je karaktera te me i to čini iznimno sretnom. Svaki dan je drukčiji, svaki dan upoznam neke nove ljude koji godinama ostaju naši vjerni klijenti te se i tako stvara pozitivno ozračje ugodno za rad. Najsretnija sam kad se moj stalni klijent vrati s osmijehom na licu.
Tada znam da sam dobro odradila svoj posao i pomogla jednoj osobi da poboljša kvalitetu svog života. Naš posao otoakustičara svodi se na konzultacije s osobama koje dolaze s upitima o problemima vezanim za sluh, pri čemu mi snimamo sluh (audiometrija) te na osnovu tog nalaza objasnimo klijentu ima li oštećenje sluha ili nema. Ako ima oštećenje sluha, da bismo odabrali najbolje za klijenta, testiramo različita slušna pomagala. Pritom klijent sam ocjenjuje koje mu je slušno pomagalo najprikladnije, tj. s kojim najbolje čujem, a tako, naravno, odlazi zadovoljan jer je riješio svoj problem zbog kojega je i došao k nama.
Također, dolaze nam i ljudi koji su već obavili audiometriju u bolnici, gdje im je specijalist ORL-a preporučio slušno pomagalo/pomagala. Takvima, također na osnovu nalaza, testiramo slušna pomagala. Postoji široka paleta slušnih pomagala koje mi danas nudimo te se za svaki nalaz i za svakog klijenta ponaosob može pronaći odgovarajuće. Ono što bih svakako htjela naglasiti je činjenica da u ponudi imamo slušna pomagala koja su ujedno i najnovija na svjetskom tržištu. Dakako, postojećim klijentima uvijek smo na usluzi i kad je riječ o ugađanju slušnih pomagala, servisu i čišćenju.
Mnogi se s problemima sa sluhom hvataju u koštac tek u starosti, dok istodobno sve više mladih ima problema sa sluhom. Kakva su Vaša iskustva s pacijentima, odgađaju li suočavanje s tom tegobom te što im je pritom najveći problem?
Točno je da mnogi počinju rješavati svoje probleme sa sluhom tek nakon što se nose s njima 5-7 godina, i to najčešće na nagovor bližnjih ili pak stoga što već sami postanu svjesni da je problem sa sluhom toliko narastao da moraju potražiti pomoć. Problem se najčešće očituje tako da počnu prejako pojačavati zvuk na svojim TV prijemnicima. Zbog toga, naravno, smetaju svojim bližnjima i susjedima, a oni ih tada upozore da nešto trebaju poduzeti.
Mnogi tek tada postanu svjesni da ne čuju dobro. Vrlo često takve osobe i ne žele priznati da imaju teškoća sa sluhom. Važno je spomenuti kako, s obzirom na to da danas živimo u poprilično bučnom okruženju, sve češće i mlađi ljudi imaju problema sa sluhom. Prije samo desetak godina taj se problem gotovo isključivo odnosio na stariju populaciju. Stoga, savjet za sve vrlo je jednostavan – ako osjetite da slabije čujete, odite snimiti svoj sluh te tako otklonite sumnje da vam se sluh pogoršao. Takav pregled u svim se našim poslovnicama može obaviti besplatno, bez ikakvih uputnica jer – prevencija je važan dio našega posla.
Osobe s oštećenjima sluha često se ne žele uhvatiti u koštac s tim problemom, i to iz različitih razloga – zbog straha od predrasuda, srama, nebrige… Koje su smjernice za rješavanje zdravstvenog problema onih koji se suočavaju s gubitkom sluha, a ne žele se s time suočiti?
Onima koji se ne žele suočiti s gubitkom sluha i ne žele to prihvatiti savjetujemo da čim prije testiraju svoj sluh. Jednostavno, nema vremena za čekanje! Ako dođu k nama, mi ćemo s njima razgovarati o tom problemu, objasniti im kako je nužno da čim prije počnu s rehabilitacijom sa slušnim pomagalom jer je tada znatno manja vjerojatnost da će im se sluh dodatno pogoršati.
Da bismo uvjerili potencijalne klijente da je tome zaista tako, dajemo im slušno pomagalo na probu, pri čemu sami mogu ocijeniti koliko bolje funkcioniraju sa slušnim pomagalom nego bez njega, koliko se samim time bolje osjećaju, ne naprežu u komunikaciji itd. Svakako bih naglasila da osobama koje imaju oštećenje sluha na oba uha (desno-lijevo) savjetujemo korištenje slušnih pomagala obostrano.
Testiranjem slušnih pomagala najprije na jednome, a zatim na oba uha, klijent sam postane svjestan koliko bolje, jasnije i čistije čuje kad ima dva aparata, u odnosu na jedan.
Što je najvažnije za pravilno održavanje slušnih aparata i higijenu ušiju?
Za one koji nose slušno pomagala veoma je važno da povremeno provjere jesu li im slušni kanali prohodni, odnosno da nisu začepljeni ušnom masnoćom – cerumenom. To se vrlo lako može provjeriti kod nas (uvijek mogu doći da im otoskopom pogledamo ušne kanale) ili kod liječnika opće medicine. Ako su zvukovodi začepljeni, mora se otići kod svog liječnika opće medicine te posavjetovati o ispiranju cerumena iz zvukovoda.
Kad je riječ o samim slušnim pomagalima, važno je da pri rukovanju njima ruke uvijek budu suhe i čiste, bez krema i slično. Svaku večer bilo bi poželjno obrisati slušna pomagala krpicom i sprejem za čišćenje koji se nalaze u setu za održavanje (može se kupiti kod nas). Ako se netko pojačano znoji, preporuka je obvezno korištenje tableta za odvlaživanje suvišne vlage nakupljene tijekom cjelodnevnog nošenja. Uvijek svojim klijetima naglasimo kako je poželjno doći kod nas svakih šest mjeseci da im prekontroliramo slušna pomagala. Tada im ujedno, ako je potrebno, ponudimo i dodatne savjete za njihovo održavanje. Ukratko, u našim poslovnicama uvijek smo na raspolaganju svojim klijentima te ćemo im pomoći svojim savjetima i znanjem u bilo kojoj situaciji.